Нов СИНТЕТИЧНО МАСЛО STARLINE DIAMOND 5W-40 - 5л Преглед отблизо

СИНТЕТИЧНО МАСЛО STARLINE DIAMOND 5W-40 5L

Нов продукт

Производител: STARLINE
Описание: DIAMOND 5W-40, двигателно масло бензин/дизел, A3/B3, A3/B4, SM/CF, VW 502.00/505.00, MB 229.3.
Класификация: Синтетично двигателно масло
Вискозитетен клас по SAE: 5W-40
Капацитет [l]: 5
Предназначение: Леки автомобили

Повече детайли

В НАЛИЧНОСТ

42,00 лв с вкл. данък

Бърза поръчка

Въведете своите имена.

Въведете валиден телефонен номер.

При кликване на бутон "Поръчай сега" се съгласявате с нашите условия за ползване.

Поздравления! Вашата поръчка е приета!

Наш оператор ще се свържи със вас за да потвърди поръчката.

Повече информация

Производител: STARLINE
Класификация: Двигателно масло
Вискозитетен клас по SAE: 5W-40
Серия: DIAMOND
Капацитет [l]: 5
Стандарт: VW 502.00
Стандарт: VW 505.00
Стандарт: MB 229.3
API спецификация: CF
API спецификация: SM
ACEA спецификация: A3
ACEA спецификация: B4
Предназначение: Леки автомобили

Двигателно масло или моторно масло е петролен или синтетичен продукт, чиято цел е да смазват възлите и детайлите в двигателя с вътрешно горене. Освен да смазват триещи се повърхности, двигателни масла охлаждат определени части на двигателя и имат и почистващо действие. Характеризират се със следните по-важни физични и химични свойства:

    вискозитет;
    индекс на вискозитета;
    вискозитет при висока температура и натоварване (HT/HS вискозитет);
    специфично тегло;
    пламна точка;
    температура на сгъстяване;
    съдържание на механични примеси;
    съдържание на добавки;
    стабилност на маслото.

Видове двигателни масла

Синтетични масла

Синтетичните масла се получават с изкуствени химични процеси и се състоят от един или няколко основни компонента. По тази причина те са по-устойчиви на високи температури, а свойствата им могат да се контролират по-лесно. Поради изкуственото получаване те имат доста по-висока цена от минералните масла. Съществуват три различни метода за производство на синтетични масла, класифицирани от API (Американски Петролен Институт) в сладните групи:
1. API Group V - Естерни и диестерни съдинения. Базови масла, които са 100% синтетични химични съединения и се получават чрез кондензация на киселина с алкохол. Притежават изключителни експлоатационни характеристики, но са неколкократно по-скъпи от група IV и група III.
2. API Group IV  - Поли-алфа-олефини (Polyalphaolefin - PAO). Базови масла, които са 100% синтетични химични съединения. Получават се чрез полимеризация на алфа-олифени. Притетежават много добри качества и относително ниска цена.
3. API Group III - Хидрокрекинг (Hydrocrack Synthese - HCS). Базови масла получени от суров нефт. Произвеждат се чрез по-дълъг процес, насочен към постигане на по-чисто базово масло чрез силно хидрокрекиране - пречистване с по-високо налягане и топлина. Притежават вискозитетен индекс над 120, повече от 90% наситени мастни киселини и по-малко от 0,03% сяра.

Минерални масла

Минералните масла се получават директно чрез дестилация/ректификация от нефта без допълнителна обработка. Тук са включени API Group II и API Group I. Те са смес от много и най-различни въглеводороди. Съставът на маслата варира с качеството на нефта и условията на получаване. По тази причина те са сравнително нискокачествени. За да се гарантират определени показатели, устойчивост и др., най-често е необходимо добавянето на адитиви (присадки).

1. API Group II - Базови масла с вискозитетен индекс от 80 до 120, повече от 90% наситени мастни киселини и по-малко от 0,03% сяра.
2. API Group I - Базови масла с вискозитетен индекс от 80 до 120, по-малко от 90% наситени мастни киселини и повече от 0,03% сяра.

Класификация по SAE

Society of Automotive Engineers (SAE) дефинира вискозитетния клас на моторните масла в зависимост от вискозитеа им при 100 °C и способноста им да бъдат изпомпвани при ниска температура. Маслата се делят на всезезонни, зимни и летни.

Обозначенията за вискозитетния клас имат вида „SAE xxW-yy“. Числото преди буквата W (winter – зима) обозначава способността на маслото да се изпомпва при ниски температури, а числото след W – вискозитета при висока температура (100 °C). Може да се каже, че по-голямо число означава по-висок вискозитет. Класът на зимните масла е означен с „SAE xxW“, а на летните с „SAE yy" - пропуска се едната или другата част. Например зимно масло SAE 15W и лятно SAE 40.

При ниски температури е желателно маслото да е с колкото се може по-нисък вискозитет, с което се улеснява стартирането на двигателя. При работни температури обаче е желателно той да е достатъчно висок, за да се гарантира доброто смазване на двигателя.

Тъй като вискозитетът на повечето вещества намалява рязко с температурата, за да се гарантират едновременно и двете условия, на маслата се добавят напр. различни полимери с пространствена структура, която зависи силно от температурата. При ниска температура полимерната верига е под формата на „топчета“, а при висока те се „разгъват“ и увеличават изкуствено вискозитета на маслото. Маслата със SAE 5W-yy или по-ниски са обикновено синтетични, докато стандартните минерални масла имат вискозитет от порядъка на SAE 15W-40 или SAE 20W-40.

Примери за вискозитетен клас на всесезонни масла, по SAE:

    0W-20
    5W-20
    0W-30
    5W-30
    10W-30
    0W-40
    5W-40
    10W-40
    15W-40
    20W-40
    5W-50
    10W-50
    15W-50
    20W-50
    10W-60

Класификация по API

Класификацията на American Petroleum Institute (API) дефинира качествените показатели на маслото. Тя има вида „API-Sx“ за бензинови двигатели (S-Service) и „API-Cx“ (C-Commercial) за дизелови двигатели. „x“ е буква, която показва качеството на маслото – колкото тя е по-"голяма", толкова по-високи са качествените показатели. Масло с API-SB е следователно по-качествено от масло с API-SA. Актуалните моторни масла имат API-SJ или по-високи (бензин) и API-CE или по-високи (дизел). API отразява условията в САЩ (температури, конструкция на автомобилите и др.). Освен нея съществува и класификациятна на армията на САЩ (MIL).

Класификация по ACEA

Класификацията на Association des Constructeurs Européens d’Automobiles (ACEA) отразява условията в Европа. Различните приложения на моторните масла по европейската класификация на ACEA са описани със следните букви:

    A1 Категория за т.н. Fuel-Economy – моторни масла с особено нисък High- Temperature-High-Shear – вискозитет (HTHS, <3,5 mPas ). Предпочитани класове на вискозитет са: XW-30, XW-20.
    A2 Категория за общоприети и лесно течливи моторни масла.
    А3 Категория за общоприети и лесно течливи моторни масла с по-високи изисквания от А2. Превъзхожда А2 по отношение на загубите при изпарение, чистотата на буталата и стабилноста при окисляване.
    A5 Категория за общоприети и лесно течливи моторни масла. Отговаря на А3, но с по-нисък HTHS-вискозитет. При тестване с масло 15W-40 се наблюдава намаляване разхода на гориво с минимум 2,5%.

Дизелови двигатели за леки автомобили

    B1 Категория за Fuel-Economy-моторни масла с особено нисък HighTemperature-High-Shear-вискозитет (отговаря на A1).
    B2 Категория за общоприети и лесно течливи моторни масла.
    B3 Категория за общоприети и лесно течливи моторни масла. Превъзхожда В2 по отношение на износването, чистотата на буталата и стабилността на вискозитета при отделяне на сажди.
    B4 Нова категория за дизелови двигатели с директно впръскване (TDI).
    B5 Отговаря на ACEA B4, но с по-нисък HTHS-вискозитет. При тестване в сравнение с масло 15W-40 се наблюдава намаляване разхода на гориво с минимум 2,5%.

    C1 Нова спецификация от 10/2004 за дизелови двигатели с филтър за твърди частици. Съдържание на сулфатна пепел: макс. 0,5%. С по-нисък HTHS>2,9mPas (Ford).
    C2 Нова спецификация от 10/2004 за дизелови двигатели с филтър за твърди частици. Съдържание на сулфатна пепел: макс. 0,8%. С по-нисък HTHS >2,9mPas (PEUGEOT).
    C3 Нова спецификация от 10/2004 за дизелови двигатели с филтър за твърди частици. Съдържание на сулфатна пепел: макс. 0,8%. С HTHS >3,5 mPas (Daimler Chrysler/BMW).
    C4 Нова спецификация от 02/2007 за за дизелови двигатели с филтър за твърди частици. Съдържание на сулфатна пепел: макс. 0,5%. С HTHS >3,5 mPas (RENAULT).

Някои производители на автомобили дефинират собствени класификации за качеството на маслата (VW, BMW и др.). Само масла, които отговарят и на класификацията на производителя, могат да се използват в тези автомобили.

В следната категория има още 30 продукта:

Follow us on Facebook